Uvádět pohlaví na občance je zbytečné, myslí si podle článku na CNN Prima News Piráti. Chtějí tím prý pomoci transgender osobám. Piráti požadují, aby z občanských průkazů zmizela kolonka pohlaví. Podle nich se jedná o zbytečnou informaci. Pirátský poslanec Ondřej Profant navrhl v rámci projednávání zákona o občanských průkazech na půdě sněmovního výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj vypuštění údaje o pohlaví držitele z občanských průkazů z důvodu lepší ochrany osobních údajů. Podle Pirátů je určení pohlaví v občance zdrojem nedorozumění a mělo by zmizet. Strana, která v rámci boje za rovnost pohlaví přejmenovala svou mládežnickou organizaci na genderově neutrální Pirátstvo, chce tímto krokem vyjít vstříc transgender osobám. „Lidé, kteří mění své pohlaví, jsou velmi často nuceni se prokazovat opačným pohlavím, než jak vypadají,“ uvedl Profant. Plán se údajně líbí mnoha lidem právě z řad transgender osob. Někteří z nich považují pohlaví za intimní tajemství, které by prý nemělo být povinné zveřejňovat.
Poslanec Marek Benda (ODS) nápad pokládá za hloupost a levnou snahu vyhovět progresivistům. „Myslím, že pohlaví jsou dvě – muž a žena. Není jich sedmašedesát,“ dodal. Jiní kritici plánu zase poukazují na to, že údaj pohlaví na občanském průkazu se často hodí lékařům. Když jim totiž přivezou pacienta, jenž je v bezvědomí, na urgentní příjem, měli by znát pohlaví kvůli určení následného léčebného postupu.
Tolik CNN Prima News. A co na to občan, zeptal by se nedávno zesnulý moderátor Ota Černý. Ptejme se za něj: Co na to zdravý rozum? Nesmyslné nápady typu tohoto pirátského patří do kategorie náhradních témat. Když se příslušný politik či jeho strana neorientuje pořádně v ničem důležitém, jako je národní hospodářství, vnitřní či vnější bezpečnost, sociální a zdravotní politika atd., hledá si náhradní téma. Vzpomínám si, jak svého času bývalý senátor Jiří Dienstbier ml. napochodoval na nějakou genderistickou akci s nálepkou na klopě, na níž bylo napsáno „ŽENA“ (viz pod příspěvkem). Vzhledem k pánově senátorově fyziognomii už to samo byla dobrá vlastní branka. Ale vypovídalo to o něčem navíc: pan senátor neví, jak na sebe upozornit, a tak dá na radu nějakého chytrolína z marketingové či PR agentury – a zesměšní se.
Profantův návrh má podobné obrysy. „Vylepšíme“ životy transgenderovým osobám, a ony nás pak budou volit., Jenže chybí v tom kus matematiky: kolik takových si vezme pirátskou iniciativu k voličskému srdci? Osobně znám velmi dobře dva jedince přeoperované v opačné pohlaví. Jednu dámu, která trpěla v těle ženy a dnes je úžasným příkladem báječného chlapa. Dokonce myslím, že by byl hrdý na to, že své mužství má v dokumentech. Jmenovat nebudu, není to nutné, jde o osobu žijící a opravdu prima. Znal jsem několik desítek let skvělou novinářku Terezu Spencerovou, která se narodila jako Dimitrij Spanilý, podstoupila, a to s plnou otevřeností a publicitou, operaci na trans a kdyby dnes žila, určitě by chtěla mít v občance napsáno „žena“. Tak nevím, kde lidé jako Profant chodí na podobné dementní nápady? Mluvili někdy s někým ze skupiny, jíž chtějí tolik „pomáhat“? Co o nich vědí? Neznají gay a trans problematiku jen z kýčovitých ožíraček exhibicionistů na Prague Pride za naše, primátorem Hřibem velkoryse věnované peníze? Znám a mezi přáteli mám mnoho gayů, a nikdo z nich se těchto trapných estrád neúčastní a za „souvěrce“ se zhluboka stydí. Tak o co jde „Profantům“ všeho druhu? Je to prosté: o vlastní zviditelnění.
Když se Karla Čapka kdysi ptali, proč není komunistou, odpověděl: Proto, že komunistům (měl samosebou na mysli ty prvorepublikové) nejde o pomoc těm, kdo ji potřebují, nýbrž jen o moc.
Co vám to připomíná?
—
Kravatám v Americe zvoní hrana, informují nás Wikinews. Kravata, módní doplněk, bez něhož si dříve nikdo nedokázal představit úspěšného muže, po stovkách let opouští své tradiční postavení a význam. Někteří aktivisté v oblasti módního a společenského vývoje vyjádřili svůj osobní názor na tento trend a Američané se kousků látky bez praktického významu zbavují. Přitom právě v USA byla kravata hodně populární. Již od začátku 20. století její význam rostl a ze slavnostně formálního doplňku se vyvinula pevná součást business oblečení. Z volby kravaty a obleku se stala samostatná vědní disciplína.
Kravaty začaly ze soukromého života mizet v devadesátých letech minulého století. Některé firmy kravaty dokonce ve své firmě zakázaly. Kravata je často označována jako zdroj falešné důstojnosti a autority, falický symbol (ukazující hrotem směrem ke genitáliím nositele) a součást přehnané uniformity.
Co k tomu dodat? Kdyby se podobná magoriální móda rozšířila dejme tomu v 18. století, zakázali by fiží, protože někomu může připomínat pubické ochlupení kolem dámského orgánu. Což může mít lecjaké souvislosti. Například odstraňování pubického ochlupení je standardní procedurou u muslimů (tak bychom se od nich konečně mohli něčemu přiučit). Kromě toho je to též předmět akademického bádání. Na toto téma například už před pár lety sepsala svou diplomní práci na Fakultě humanitních studií UK Praha jakási Lenka Köstingerová. Práce nesla věru inspirativní název „Souvislost odstraňování tělesného ochlupení, péče o tělo a sexuality“. Tomu teda říkám věda!
—
A závěrem zase jedno moudro z webové kolportáže:
Francois-Marie Arouet, pozoruhodný muž, který si říkal Voltaire, jehož mnohé postřehy a soudy zůstaly nesmrtelné, prohlásil také toto:
„V životě potkáte dva druhy zlodějů. Obyčejného, běžného zloděje, který vám ukradne peníze, vaši náprsní tašku, hodinky, vašeho koně atd. Druhým typem je politický zloděj. Ten vás připraví o vaši budoucnost, o vaše sny, o vaše znalosti, ukradne vám váš výdělek, vaše vzdělání, vaše zdraví, zbaví vás síly a energie a nakonec i vašeho úsměvu.
Velký rozdíl mezi těmito dvěma druhy zlodějů spočívá vtom, že obyčejný zloděj si vybírá vás, aby vás připravil o to, co vám patří, zatímco politického zloděje, který vás pak připraví o všechnu vaši životní perspektivu, si vybíráte vy sami.
Další velký rozdíl (nikoli poslední) mezi nimi je ten, že běžný zloděj je obvykle policií stíhán, zatímco politický zloděj je obyčejně policií chráněn.“
Jiřího Dienstbiera na jakési genderistické akci zachytil fotograf Hans Štembera