Neuplynul ani den, a mám tu další várku nesmyslů, jimiž je doslova znetvořován svět kolem nás. Pohleďte sami:
Jak lze číst na serveru Seznam, „Princetonská univerzita odstraní jméno Woodrowa Wilsona z názvu budovy školy veřejné politiky a kolejí, uvedl prezident univerzity Christopher L. Eisgruber. Správní rada univerzity došla k závěru, že „rasistické myšlení a politika bývalého prezidenta z něj činí nevhodného kandidáta pro pojmenování vysoké školy, jejíž učenci, studenti a absolventky se musí postavit pevně proti rasismu ve všech jeho podobách“, stojí dále v prohlášení. „Wilsonův rasismus byl značný i na standardy jeho doby,“ uvedl Eisgruber. Princeton nechce, aby se studenti museli v příštích dvou letech „ztotožňovat se jménem rasistického prezidenta“, tudíž se pokusí přejmenování urychlit. Odstranit Wilsonovo jméno z názvu plánuje i Monmouth University v New Jersey, což uvedla minulý měsíc. Správci, profesoři a studenti rozhodli, že bývalý prezident zastával „odporné názory na rasu a obnovil segregaci ve federální pracovní síle“.
Na Echu 24 se pro změnu dovídáme, že zástupci Demokratické strany v americkém okrese Orange County volají po vymazání slavného amerického herce Johna Waynea z místního letiště, které nese jeho jméno. Ve schválené rezoluci odsoudili jeho „rasistická a netolerantní vyjádření“ s odkazem na rozhovor, který herec před desítkami let poskytl časopisu Playboy. Demokraté požadují z letiště odstranit jeho jméno, sochu i všechny další zmínky. Podle schválené rezoluce by se měl letišti navrátit jeho původní název Orange County Airport. „Podobné pokusy tu byly už v minulosti, nyní jsme se rozhodli dát naším jménem podporu těmto snahám, abychom se ujistili, že dojde ke změně názvu (letiště),“ řekla šéfka místních demokratů Ada Briceñová. Podle tvůrců rezoluce je snaha odstranit Johna Wayne součástí národního hnutí za odstranění „symbolů bílé nadvlády“.
Rozhovor pro časopis Playboy poskytl John Wayne v roce 1971, vyjadřoval se v něm k diskriminaci černošské komunity, k dopadům kolonizace Ameriky na původní obyvatelstvo či k LGBT komunitě. „Nemůžeme z ničeho nic padnout na kolena a všechno vedení odevzdat černochům. Věřím v nadvládu bílých, dokud nejsou černoši vzdělaní do té míry, že zvládnou tu zodpovědnost. Nevěřím v dávání autority a vedoucích a rozhodovacích pozic nezodpovědným lidem,“ říká v rozhovoru Wayne. Demokraté v rezoluci argumentují tím, že rasistické symboly mohou způsobit trvalé psychické škody zejména členům černošské komunity, lidem jiné barvy pleti „i dalším utlačovaným skupinám“. Za odstranění Johna Waynea z místního letiště vznikla nezávisle na rezoluci i petice, kterou dosud podepsalo zhruba tisíc lidí.“
A tamtéž ještě tohle: „Militantní levice podporovaná korporacemi se v USA vedle výtvarného umění vrhá také na klasickou hudbu, která podle ní přinejmenším není vhodná pro rostoucí etnickou rozmanitost společnosti. Stejně jako Maova kulturní revoluce v Číně zakázala vážnou hudbu, i podle její současné americké varianty má „na kahánku.“ Její interpretace je nedostatečně multikulturní a dokonce je prý klasická hudba „ze své podstaty rasistická“. Nastupující americká kulturní revoluce považuje klasickou hudbu za příliš „inkluzivní“, za „privilegium“ bílé populace a za patriarchální, a s tím se musí skončit. Také ve své interpretaci je nevhodná pro nastupující „kulturní revoluci“. Mezi hudebníky bylo totiž podle zprávy Ligy amerických orchestrů z roku 2016 pouze 1,8 % černochů a 2,5 procenta latinoameričanů. Obvinění interpretace klasické hudby vycházejí z následující logiky: pokud má instituce příliš malou část lidí mimoevropského původu, je podezřelá z maskování diskriminačního náborového procesu nebo dokonce z formy „strukturálního rasismu“. Nejen to. Militanti prohlašují že, klasická hudba je příliš „bílá“ a „ze své podstaty rasistická“. Skladatelé jsou převážně evropského původu. Na základě tohoto předpokladu například deník San Francisco Chronicle nedávno litoval, že městský symfonický orchestr hraje téměř výhradně skladby vytvořené bílými muži. Web National Public Radio například uvádí, že prostředí vážné hudby je „extrémně bílé a stále více marginalizované“. A levicový web New Music USA pak přímo konstatuje, že „klasická hudba je ze své podstaty rasistická“.
A do třetice ze stejného zdroje: „I lidský hlas se začíná posuzovat podle rasy. Producenti populárního animovaného amerického seriálu Simpsonovi v pátek uvedli, že postavy jiného než bělošského etnika nebudou nadále namlouvány v angličtině bělošskými herci. Simpsonovi již dříve čelili levicové kritice za postavu Apua Nahasapeemapetilona, indického prodavače, který je namlouván bělošským hercem Hankem Azariou. Apu podle některých ztělesňuje řadu rasistických stereotypů, které se o Indech tvrdí. Azaria už dříve uvedl, že se do role Apua nevrátí. Tvůrci seriálu neupřesnili, zda budou dabéři nebělošských postav nahrazeni herci odpovídající rasové příslušnosti či zda budou konkrétní postavy ze seriálu vyškrtnuty. Například postava Carla Carlsona, spolupracovníka protagonisty Homera Simpsona, je rovněž namlouván Azariou.“
Pokud se vám v tuto chvíli zdá, že se vám něco zdá a že z toho zlého snu za chvíli procitnete, mám pro vás špatnou zprávu. Tato nečekaně agresivní maoistická erupce rasismu naruby (každý běloch je špatný, zločinec, xenofob, rasista) propuká ve všech koutech toho našeho slavného euroatlantického prostoru. Zatímco státy střední, jižní a východní Evropy se ještě jakžtakž drží zdravého rozumu (až na výjimky různých Hřibů, Novotných či Kolářů, kteří bojují urputné boje proti minulosti s politickým akcentem současnosti či domnělé budoucnosti), země na západ od Aše zbytky rozumu zcela ztratily. Tedy ne ty země. Vsadím se, že většina tamních obyvatel si myslí svoje. Ale politické, mediální, akademické a NGO elity si tam už dávno přisvojují práva, která požívají obvykle vůdčí struktury v diktaturách. Západ jde plným krokem do Orwellistánu, a těžko mi kdo vymluví, že to nemá žádnou spojitost s uměle vyvolaným importem osob ze Středního a Blízkého východu. Migrace způsobila rozvrat a chaos, a v chaosu se přece vládne mnohem snadněji než v rovnoprávné a seriózní demokracii. Jenomže ta vláda se velmi rychle mění ve vládu pevné ruky. Proto bychom neměli historii překreslovat, ale učit se z ní. Nebo, jak praví známý citát, budeme nuceni si ji zopakovat. Pokud si to ovšem necháme líbit.