Nejnovější díl každotýdenního cyklu O lecčems a mnohém, který vede Vladimír Franta s Petrem Žantovskm, startuje tématem evropských voleb, které jsou bezmála za dveřmi. Zamýšlejí se nad rolí politického marketingu, který funguje, dá se říct, dosti nezávisle na skutečných obsazích a myšlenkách obsažených v politických programech. Marketéři vsázejí na prázdné efektní vnějškové atributy, a pak se diví, že se „jejich“ kandidát zesměšní podobně, jako se to povedlo Danuši Nerudové v debatě Terezie Tománkové na CNN Prima News.
K té debatě je dlužno podotknout, že ji naprosto opanovala stávající europoslankyně a předsedkyně KSČM Kateřina Konečná, která měla nejlépe připravena zásadní témata a argumenty a dokázala je velmi účinně použít, takže ze svých spolubesedníků udělala víceméně stafáž.
Na to konto Žantovský konstatuje, že jemu, jako člověku konzervativnímu, na minulých volbách 2021 nejvíc vadilo, že ze Sněmovny zcela vypadly levicové strany. Tím, že volby sice vyhrálo Babišovo ANO, ale o pár bodů jej předstihla dnešní koalice, nesourodý spletenec pirátských progresivistů, katolických lidovců a tzv. liberálně demokratické ODS, spolu s ideově nečitelnými STAN a TOP 09, skončilo u nás vládnutí ideově srozumitelné a konzistentní, a nadto bez logické oponence tradiční levice. ANO sice je v opozici, ale v mnoha směrech si s ODS rozumí a není vyloučená jejich budoucí spolupráce. Takže zbývá jen SPD, což je sice opozice, ale rozhodně ne levicová, která by na prvním místě akcentovala sociální program. Zvedne Konečná tuto výzvu? Zbaví KSČM zátěže svého názvu, o což se kdysi neúspěšně pokusil i někdejší předseda, režisér Jiří Svoboda? A může to pomoci návratu levicových témat a osobností na scénu?
O tom všem a mnohém dalším je i zmíněný pořad, který najdete ke zhlédnutí zde:
https://www.youtube.com/watch?v=P5teNwXT8QI&list=PLvxIK2EhjVvWzd8Y-23Yh7D91FelnllIE&index=2
Všechny díly cyklu najdete zde:
https://www.youtube.com/playlist?app=desktop&list=PLvxIK2EhjVvWzd8Y-23Yh7D91FelnllIE